Pri SEO, respektíve kompletnej optimalizácii webovej stránky pre internetové vyhľadávače za účelom ich vyššieho umiestnenia vo vyhľadávaní sa stretneme s viacerými funkčnými nástrojmi profesionálov, no k akýmsi základom sa radí tvorba spätných odkazov a analýza kľúčových slov.
Budovanie spätných odkazov sa okrem množstva iných efektívnych nástrojov pre kvalitnú optimalizáciu stránky radí v dnešnom online svete k základnej súčasti internetovej reklamy či návštevnosti webových stránok. V praxi ide o umiestnenie odkazu na externé weby, z ktorých sa jednoduchou cestou užívateľ dostane priamo na váš web kliknutím na dotyčný odkaz.
- A práve táto forma v podobe odkazov je takisto jedným z hlavných faktorov vplyvu na poradie umiestnenia stránky v najznámejšom internetovom vyhľadávači Google.
Tvorba spätných odkazov je možná pomocou SEO článkov. Princíp týchto článkov spočíva v podsunutí odkazu do zaujímavého textu. Téma a obsah článku by mali byť relevantné s odkazom. Záujemca o danú tému tak pravdepodobne na konkrétny článok klikne a následne bude čítať jeho obsah, do ktorého je zahrnutý spätný odkaz čím je pravdepodobné, že na tento odkaz klikne. Ten ho následne presmeruje na vašu stránku.
- Pokiaľ má odkaz smerovať na špecifickú časť vášho webu, v akej je napríklad ponuka konkrétneho tovaru, princíp je ten istý. Čitateľovi sa v texte podsunie odkaz na túto konkrétnu časť.
Takéto články sa následne oplatí publikovaťna weby, ktoré dosahujú vysoké hodnoty a dôveryhodnosť vyhľadávača Google. Teda konšpiračné weby alebo tie na posledných priečkach zrejme nie sú efektívnou voľbou. Kľúčom k zviditeľneniu je však voľba správnych kľúčových slov. Tie sa starajú o relevantnosť pri vyhľadávaní, a preto by bolo ideálne vybrať slová alebo slovné spojenia, ktoré budú relevantné s daným webom a zároveň spojené s častým vyhľadávaním výrazov u bežných užívateľov.