Marketingové nástroje majú pomerne rozsiahlu podobu, pričom sa neustále inovujú, aby mali čo najlepší dopad na ľudí. Niektoré z nich sú už overené a používajú sa stále častejšie, k nim môžeme zaradiť hlavne optimalizáciu pre vyhľadávače.
Zároveň ide o jeden z tých úkonov, ktorý skrátka nestráca na svojom význame, pretože asi 90% súčasnej spoločnosti naďalej vyhľadáva služby a produkty cez vyhľadávač. U slovenských užívateľov je to najčastejšie Google a ruku na srdce, ten nájde naozaj všetko, pričom nájdené výsledky k hľadaným slovám poskytne v prehľadnom poradí. Výsledky sú zoradené podľa faktorov, akým je relevancia a kvalita nájdeného obsahu k hľadaným slovným výrazom.
Druhým dôvodom je fakt, že veľa ľudí si chce najskôr nájsť informácie a určité recenzie na vybraný tovar alebo služby. Skrátka chcú vedieť, čo idú kupovať, prečo sa im to oplatí, aké môžu očakávať výhody a nevýhody,… tieto informácie opäť vyhľadávajú cez vyhľadávač a prostredníctvom kľúčových slov.
Lenže k čisto informatívnym článkom sa im na popredných miestach samozrejme dokážu objaviť odkazy webov, na ktorých dokážu žiadané produkty či služby priamo zakúpiť. Čiže e-shopy a stánky, čo predávajú nejaké služby. A pokiaľ sa tieto budú nachádzať v organických výsledkoch na predných miestach, je veľmi pravdepodobné, že ich záujemca navštívi.
- Tým pádom web získal návštevníka, ale ak sú odkazy a kľúčové slová zakomponované správne, web je prehľadný a responzívny s relevantným obsahom, z návštevníka sa ľahko môže stať zákazník.
Aby aj váš web dosahoval vyššie miesto vo vyhľadávači, zo všetkého najskôr je potrebná jeho seo analýza. Kompletné zanalyzovanie vnútorných a vonkajších faktorov, s ktorými sa následne bude pracovať a upravia sa do podoby, aby sa stránka vo výsledkoch objavovala prekvapivo vyššie, než v súčasnosti.